بهره برداری از اولین پارک آموزشی ترافیک یزد

یزدفردا "به منظور ترویج فرهنگ ترافیک، اولین پارک آموزش ترافیک شهر یزد در زمینی به مساحت چهار هکتار و صرف هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در موقعیت چهارراه فضای سبز و جنب بوستان شهدا مورد بهره برداری قرار گرفت.


سید علی محمد میرحسینی نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به راه اندازی پارک آموزشی ترافیک خاطرنشان نمود که آموزش باید توأم با انگیزش باشد و اگر این طور بود موفق خواهیم شد.


وی گفت : باید نگاه ما در آموزش ترافیک به بیست سال آینده و بر مبنای پیاده روی و شهرهای عریان ترافیکی یعنی شهر بدون تابلوهای ترافیکی باشد.


میرحسینی اظهار امیدواری کرد در پارک آموزش ترافیک علم و عمل توامان باشد تا انشاءا... بتوانیم در مجموع تلفات را کاهش دهیم.

مهندس میروکیلی در مراسم بهره برداری از پارک آموزش ترافیک خدمت به بندگان خدا را برترین کار درنظر پروردگار عنوان کرد و تاکید نمود که از این افتخار به خود می بالیم و تا فرصت هست تمام تلاش مان را به کار می گیریم.


شهردار یزد با اشاره به اصلاح هندسی 63 تقاطع همسطح و غیرهمسطح در شهر یزد که هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال در بر داشته است، از تأثیر مناسب سازی مسیرها و کاهش تلفات جانی تصادفات خبر داد.


وی گفت با اتمام پروژه فیبر نوری در سطح شهر 24 تقاطع به نظارت تصویری مجهز می شوند که در حال حاضر نُه تقاطع تجهیز شده و با این روند به سمت مدیریت الکترونیکی و هوشمند ترافیک پیش خواهیم رفت.

مهندس آثاری معاونت حمل و نفل و ترافیک شهر یزد متولی احداث اولین پارک آموزش ترافیک شهر یزد نیز با ارائه گزارشی از روند این پروژه بر لزوم توجه همه نهاد ها به بخش آموزش ترافیک اشاره نمود و افزود:حل معظلات ترافیکی جامعه بدون توجه به بخش آموزش امکان پذیر نخواهد بود .

آثاری معاونت حمل و نفل و ترافیک شهرداری یزد در مراسم افتتاحیه اولین پارک آموزشی ترافیک یزداظهار داشت:  اولین پارک آموزش ترافیک شهر یزد به مساحت 3/2 هکتار دارای طرح و نقشه مصوب در زمینی به مساحت چهار هکتار و با صرف هزینه ای به میزان چهار میلیارد و 600 میلیون ریال با هدف ترویج فرهنگ ترافیک بین کودکان، جوانان و رانندگان متخلف در محل چهارراه فضای سبز و جنب پارک شهدا به بهره برداری رسید.


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در این پارک پیاده کردن سایت پلان و طرح یک میلیارد و 600 میلیون ریال، حصار کشی محدوده پارک آموزشی 600 میلیون ریال، احداث سایبان 200 میلیون ریال، احداث ساختمان پیش ساخته به مساحت 180 متر مربع 700 میلیون ریال و نصب تابلوها، علائم ترافیکی، خط کشی ها و موتورهای آموزشی یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.


آثاری در ادامه تشریح  تشریح مراحل ساخت پارک آموزش ترافیک فزود:  1950 متر مکعب شفته ریزی، 355 متر مکعب بتن ریزی، 4000 متر نصب سنگ جدول، 4000 متر مربع جالیز فرش پیاده روها، 5000 متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر، 1500 مترمکعب خاکبرداری و 2000 متر مکعب خاکریزی و 100 عدد نصب تابلو و علائم از عمده ترین فعالیت انجام شده در این پارک می باشد.

وی در ادامه تاکید کرد :مدیریت این مجموعه به با تصویب شورای اسلامی شهر یزد به جناب سروان رهاوی که یکی از پیشکسوتان آموزش ترافیک در استان یزد به شمار می آید سپرده شده تا با بهره گیری از تجربیات ارزشمندش در اداره اولین مدرسه ترافیک کشور که در یزد ایجاد شده بود  زمینه استفاده بهینه از این مجموعه فراهم آید .

آثاری افزود:امیدواریم با حمایت آموزش و پرورش استان زمینه حضور دانش آموزان دبستانی در این مجموعه فراهم گردد و شاهد آموزش های اولیه ترافیک به نوجوانان و نونهالان شهر یزد در این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به نصب دوربین های کنترل ترافیک در 19  چهارراه شهر یزد افزود:چهارراه های مجهز به دوربین به صورت هوشمند نیز کنترل شده و براساس نیاز برنامه های زمانبدنی  از مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد اعمال می شود .

گفتنی است:مهندس محسن  آثاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد که اول مهرماه 90 به افتخار بازنشستگی نائل خواهد آمد در روزهای پایانی خدمت خود در شهرداری یزد را با افتتاح پارک ترافیک یکی دیگر از هزاران یادگار های هشت سال تلاشش در شهرداری یزد را راه اندازی نمود تا ثابت کند که او در طول خدمتش در شهرداری یزد یکی از پرکار ترین افرادی بوده که با تخصص همراه با تعهد همیشه به فکر ارائه خدمتی جدید به همشهریان یزدی بوده است و با تلاش شبانه روزی خود و همکارانش توانسته علی رغم افزایش سزسام آور خودروها در طول این هشت سال روند تلفات انسانی تصادفات در شهر یزد را کاهش داده و در جهت رفع مشکلات ترافیکی شهر یزد از هیچ خدمتی دریغ نکرده است از پل های عابر پیاده که در زمان حضو وی تنها دوعدد در شهر یزد وجود داشت و تا تابلوهای هشدار دهنده و بازدارنده ترافیکی که در طول این هشت سال چند برابر شده است و انشالله در فرصتی دیگر به بررسی وضعیت موجود ترافیک شهر یزد خواهیم پرداخت


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا